Regulamin korzystania z Portalu Pacjenta
Informacje ogólne
- Właścicielem Portalu Pacjenta, znajdującego się w serwisie Medipoint.pl (zwanym dalej Medipoint.pl), umieszczonym na stronie www.medipoint.pl jest INVICTA Sp. z o.o. z siedzibą w Sopocie, przy ul. Polna 64, 81-740 Sopot, telefon 58 58 58800, e-mail invicta@invicta.pl; REGON: 192766523, NIP: 5851391084, KRS: 0000126605, zwana dalej Właścicielem Portalu lub INVICTA
- Regulamin określa zasady i stanowi podstawę funkcjonowania Portalu Pacjenta w Medipoint.pl, zwanego dalej Portalem.
- Osoba dokonująca rejestracji oraz aktywacji konta na Portalu - zwana dalej Użytkownikiem - obowiązkowo zapoznaje się z niniejszym Regulaminem oraz Informacja od Administratora danych osobowych podczas zakładania konta w Portalu. Rejestracja Użytkownika w Portalu oznacza akceptację warunków niniejszego Regulaminu.
Portal Pacjenta
-
Portal umożliwia Użytkownikowi gromadzenie, przeglądanie, wyszukiwanie i wysyłanie danych w ramach dostępnych funkcji:
a) przeglądanie i rezerwacja wizyt lekarskich w ramach grafików udostępnionych;
b) przeglądanie historii zarezerwowanych i odbytych wizyt lekarskich, wykonanych badań diagnostycznych
c) podłączenie zbioru własnych danych osobowych (kartoteki);
d) przeglądanie historii zdrowia i choroby (danych medycznych);
e) wypełnianie, zapisanie, modyfikacja i udostępnianie wywiadu ogólnego;
f) przeglądanie historii zdarzeń systemowych związanych z wykonywanymi czynnościami w Portalu;
g) archiwizacja dokumentacji medycznej w formie elektronicznej;
h) eksport danych zgromadzonych w Portalu do plików o określonym formacie;
i) definiowanie i modyfikacja ustawień powiadomień wysyłanych drogą poczty elektronicznej przez Medipoint.pl w kontekście zarezerwowanej wizyty, czy innych zdarzeń systemowych;
j) przeglądanie listy depozytów umieszczonych w Banku materiału biologicznego INVICTA;
k) dokonanie płatności online za procedury medyczne i badania laboratoryjne za pośrednictwem system płatności internetowych;
l) wypełnienie i przesłanie formularza oraz ankiety dawstwa komórek jajowych lub nasienia;
ł) podglądu wyników badań za pomocą szybkiego podglądu wprowadzając numer zlecenia i datę urodzenia osoby badanej.
- Z niektórych funkcjonalności Portalu Użytkownicy mogą korzystać po rejestracji i zalogowaniu oraz po wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych. Dostęp do wszystkich funkcjonalności Portalu jest możliwy po podłączeniu zbioru własnych danych osobowych (kartoteki) udostępnianych przez pracownika INVICTA.
- Informacje o nowych funkcjonalnościach Portalu mogą być przekazywane Użytkownikowi na adres e-mail przypisany do konta Użytkownika z odpowiednim wyprzedzeniem umożliwiającym zapoznanie się ze zmianami.
Rejestracja Użytkownika w Portalu Pacjenta
- W celu dokonania Rejestracji Użytkownik zobowiązany jest podać wymagane przez Właściciela Portalu dane identyfikacyjne i aktywować założone konto w Portalu.
- W celu pełnego wykorzystania dostępnych w Portalu funkcjonalności Użytkownik powinien skontaktować się z pracownikiem Kliniki INVICTA oraz połączyć zgodnie z instrukcją własną kartotekę osobową z Portalem.
Logowanie do Portalu
- W celu zalogowania się do Portalu Użytkownik zobowiązany jest podać login lub adres e-mail oraz hasło.
- Zmiany hasła Użytkownik może dokonać on-line - po zalogowaniu do Portalu. System weryfikuje parametry zmiany hasła w historii haseł oraz zgodność nowego hasła ze standardem.
- Trzykrotne wprowadzenie nieprawidłowego hasła powoduje blokadę konta Użytkownika. Każde udane zalogowanie się w Serwisie anuluje licznik wprowadzenia nieprawidłowego hasła.
- Jeśli Użytkownik zapomni hasło może uruchomić funkcję odzyskiwania hasła on-line na ekranie logowania do Portalu. Jeżeli parametry w uruchomionej funkcji są prawidłowe, w wiadomości e-mail zostanie przesłany link aktywacyjny na adres przypisany do konta Użytkownika.
Umożliwienie płatności za usługi medyczne drogą elektroniczną w Portalu Pacjenta
- W ramach funkcji dokonywania płatności, Administrator umożliwia Użytkownikom korzystanie z następujących usług świadczonych drogą elektroniczną:
a) zapoznanie się z zestawieniem posiadanych depozytów materiału biologicznego w Banku Gamet i Zarodków Invicta Sp. z o.o.;
b) zapoznanie się z zestawieniem aktualnie naliczonych opłat za przechowywanie materiałów w Banku Gamet i Zarodków Invicta Sp. z o.o.;
c) dokonywanie płatności za wybrane usługi medyczne.
- Korzystanie przez Użytkownika z Usług wskazanych w ust. 1a) jest możliwe jedynie dla osób, które mają podłączoną w Portalu kartotekę Pacjenta. Podłączenia kartoteki Użytkownik dokonuje samodzielnie, po uprzedniej wizycie w Klinice INVICTA i podpisaniu stosownych dokumentów.
- Dostęp do informacji o naliczonych opłatach wskazanych w ust. 1b) jest możliwy bez dodatkowej autoryzacji dla Użytkownika, którego kartoteka medyczna jest podpięta pod konto w Serwisie. Użytkownik z niepodpiętą kartoteką, chcąc uzyskać dostęp do danych, dodatkowo dokonuje autoryzacji za pomocą kodu sms.
Zasady dokonywania płatności za pośrednictwem Portalu Pacjenta
- Opłacenie kolejnego okresu przechowywania depozytu materiału biologicznego następuje poprzez wybranie w oknie „Moje zamówienia i płatności”, w oknie „Moje zamówienia” naliczenia opłaty za depozyt oraz akceptację i utworzenie płatności na stronie www.medipoint.pl
- Zasady naliczania opłat za przechowywanie depozytów materiału biologicznego określa Regulamin Banku Gamet i Zarodków Invicta (dalej jako Regulamin Banku).
- W razie jakichkolwiek pytań związanych z naliczoną opłatą za przechowywanie depozytu materiału biologicznego Użytkownik może skontaktować się z INVICTA wysyłając wiadomość na adres e-mail invicta@invicta.pl.
- Opłacenie pozostałych usług medycznych następuje poprzez wybranie w oknie „Moje zamówienia i płatności”, w oknie „Moje zamówienia”, usługi medycznej oraz akceptację i utworzenie płatności na stronie www.medipoint.pl.
- Ostateczna kwota płatności w każdym przypadku będzie podana po dokonaniu wyboru pozycji z listy zamówień w zakładce „Moje zamówienia i płatności”, w oknie „Moje zamówienia” oraz wybraniu przycisku „Akceptuj i opłać”. Użytkownik może dokonać opłaty w oknie „Moje zamówienia i płatności” w oknie „Moje płatności”, do którego następuje automatyczne przekierowanie w momencie akceptacji zamówienia.
- Płatności należy dokonać w ciągu 30 minut po zaakceptowaniu zamówienia. W przypadku braku płatności w wyznaczonym czasie płatność zostanie automatycznie anulowana.
- Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem przeprowadzane są za pośrednictwem Dotpay.pl. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online (Paynow) w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
- Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro.
Zasady dokonywania zwrotów za zakupione usługi
- W przypadku płatności z tytułu przechowywania depozytu, zgodnie z Regulaminem Banku, rezygnacja z płatności za kolejny okres przechowywania depozytu oraz zwrot środków jest możliwe jedynie w przypadku wystawienia naliczenia opłaty w sposób niezgodny z Regulaminem Banku lub pobrania opłaty nienależnie (np. wcześniejszego dokonania płatności przez inną osobę).
- Rezygnacja z opłaconej usługi jest możliwa bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty opłacenia danej usługi, jednak w przypadku rezerwacji usługi medycznej, która ma określony termin realizacji, odstąpienie możliwe jest najpóźniej przed planowanym terminem wykonania usługi.
- W przypadku niewykonania opłaconej usługi (wizyty lekarskiej, badania usg lub innej usługi medycznej lub zabiegu) Pacjentowi przysługuje zwrot 100% wartości usługi w przypadku odwołania wizyty najpóźniej przed planowanym terminem wykonania usługi.
UWAGA w przypadku odwołania przez Użytkownika wizyty/badania po tym terminie zwrot nie przysługuje.
- Jeżeli usługa nie zostanie zrealizowana z przyczyn leżących po stronie Właściciela Portalu, Pacjentowi zostanie zaproponowany inny termin wykonania usługi, bez konieczności wnoszenia kolejnej płatności. Jeżeli pacjent nie będzie chciał zrealizować usługi w innym terminie, to wpłacona przez Pacjenta kwota zostanie mu zwrócona.
- Zwroty opisane w pkt 2 i 3 będą realizowane w terminie 7 dni, po przesłaniu przez Pacjenta informacji o niezrealizowaniu usługi i konieczności dokonania zwrotu na adres zwroty@invicta.pl.
- Invicta dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Pacjent, chyba że wyraził on zgodę na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami
- W przypadku dokonania opłaty z tytułu Programu IVF Użytkownikowi przysługuje zwrot wynikający z poszczególnych załączników do Regulaminu Programów IVF (INV.Z.KLN.08.PP.R.01).
Odpowiedzialność i zastrzeżenia
- Właściciel Portalu administruje Portalem i dokłada wszelkich starań, aby wszystkie udostępnione funkcjonalności Portalu działały w sposób ciągły, bez zakłóceń.
- Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do okresowego wyłączania dostępności Portalu w celu jego rozbudowy lub udoskonalenia.
- Właściciel Portalu nie ponosi odpowiedzialności za:
a) skutki udostępnienia loginu, adresu e-mail przypisanego do konta Użytkownika lub hasła osobom trzecim, niezależnie od tego czy osoby trzecie uzyskały dostęp do niniejszych informacji za zgodą Użytkownika czy też bez takiej zgody;
b) szkody spowodowane korzystaniem przez Użytkownika z Portalu w sposób nieprawidłowy, niezgodnie z niniejszym Regulaminem;
c) problemy w funkcjonowaniu Serwisu, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, których Właściciel Portalu, przy zachowaniu należytej staranności, nie był w stanie przewidzieć lub którym nie mógł zapobiec, w szczególności w przypadku problemów w funkcjonowaniu Portalu związanych z jakością usług świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych;
d) nagłe przerwy w funkcjonowaniu Serwisu spowodowane awarią sprzętu, systemów informatycznych lub też innymi okolicznościami niezależnymi od Właściciela Portalu.
Polityka Prywatności / Polityka Bezpieczeństwa
- Właściciel Portalu dokłada wszelkich starań, aby dane Użytkowników były chronione przy użyciu nowoczesnych technologii, zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa i zasadami poufności.
- Właściciel Portalu zobowiązuje się do przechowywania i udostępniania informacji powierzonych przez Użytkownika zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- Zabrania się kopiowania oraz wykorzystywania informacji dostępnych w Portalu niezgodnie z ich przeznaczeniem i w złej wierze.
Administrator Serwisu
- Ochronę przetwarzanych danych osobowych Użytkowników zapewnia Właściciel Portalu. Szczegółowe informacje dotyczące danych osobowych są zawarte w Informacji od Administratora danych osobowych.
-
Ochrona danych osobowych Użytkowników zapewniona jest poprzez:
a) indywidualny i unikalny login;
b) hasło - podawane przez Użytkownika podczas logowania do Portalu.
-
Realizacja polityki prywatności i bezpieczeństwa danych w Portalu jest szczegółowo opisana w dokumencie Polityka Prywatności udostępnionym Użytkownikowi na stronie Portalu.
Użytkownik
- Użytkownik nie może zamieszczać w Portalu treści niezwiązanych z celami Portalu, w szczególności treści sprzecznych z prawem, dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego.
- Z uwagi na bezpieczeństwo danych osobowych Użytkownika oraz zamieszczonej na swoim koncie dokumentacji medycznej, hasło wybrane przez Użytkownika nie powinno być hasłem tożsamym z hasłem stosowanym w skrzynce e-mail Użytkownika oraz w innych serwisach, w których wymagane jest stosowanie hasła (np. forum internetowe, blog itp.).
- Jeśli Użytkownik podejrzewa, że dostęp do jego konta ma osoba nieupoważniona, o zaistniałym problemie informuje Właściciela Portalu korzystając z formularza kontaktowego.
Reklamacje
- Reklamacje dotyczące nieprawidłowego działania Portalu Użytkownik może zgłosić on-line po zalogowaniu do Portalu w zakładce Pomoc.
- Właściciel Portalu zobowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, wskazując czy uznaje reklamację oraz w jaki sposób zamierza ją uwzględnić lub informując o braku podstaw do uwzględnienia reklamacji wraz z uzasadnieniem odmownego stanowiska. Odpowiedź na reklamację Właściciel Portalu przesyła Użytkownikowi drogą elektroniczną, na wskazany adres e-mail.
- Właściciel Portalu nie ponosi odpowiedzialności za problemy oraz ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Użytkownik, uniemożliwiające prawidłowe korzystanie z Portalu. W celu korzystania z Portalu Użytkownik musi posiadać sprzęt komputerowy z dostępem do Internetu o minimalnej przepustowości łącza internetowego 256 kb oraz zainstalowaną jedną z następujących przeglądarek internetowych: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera, Safari.
Blokada konta w Portalu
-
Konto Użytkownika może zostać zablokowane:
a) automatycznie, po trzykrotnym wprowadzeniu nieprawidłowego hasła;
b) przez Właściciela Portalu na wyraźne żądanie Użytkownika.
- Blokada konta Użytkownika ma zapewnić ochronę danych Użytkownika przed dostępem do nich osób nieupoważnionych.
Zmiany Regulaminu
- Właściciel Portalu zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym czasie. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronach www.medipoint.pl.
- Zmieniona wersja Regulaminu obowiązuje od momentu jego opublikowania w Portalu.